منوعات

قصة مشوقة

راحت تكلم حمايا تاني وتاني يوم روحت
عند ماما
كوثر
غريبه يعني جايه من نفسك مش غير ما
تكلمك تيجي
اماني
بصراحه حاسه ان بابا مخڼوق وقولت
اجي أخرجه شويه يا ماما
الام
لا والله فيه الخير خرجي حتي اعرف اشم نفسي
شويه متعرفيش أنا مخنوقه من قاعدة ازاي
اماني
ربنا يهديكي يا ماما
_ واخدت بابا وطلعت

اخرجه شويه وباب بيت ابويا خبط وامي فتحت وكانت لابسه هدوم قصيره وخفيفه وكان عمي محسن..
محسن
ده ايه القمر اللي علي الصبح ده..
كوثر
محسن انت ايه اللي جابك هنا دلوقتي لو سمحت امشي اماني أو جت هتعمل مشكله
كبيره
محسن
امشي ايه بس ده انا ما صدقت تبقي لوحدك انا من امبارح مش عارف اطلع صورتك من بالي..
كوثر
انت ايه الكلام الغريب اللي انت بتقوله ده لو سمحت امشي من هنا..
محسن.
طيب اسمعي بس انا جاي ليه انتي قاعده لوحدك وانا في فيلم رومانسي كده عايز اشوفه معاكي ايه رئيك بقي نشوفه مع بعض..
كوثر بخبث
لا ابعتلي الفيلم الاول علي الوتس ولو عجبني اشوفه معاك..
محسن
لا مش هيوصل علي الوتس..
كوثر
خلاص ابعتلي منه كام مشهد ولو عجبني اقولك نشوفه سوا عندي كمان ولا عندك…
محسن ضحك وقال
ماشي يا كوثر اتقلي براحتك اما نشوف اخرتها ايه معاكي..
كوثر
اوعي تكون هتزهق مني..
محسن
ازاي بس الكلام ده والله انا معاكي للاخر لحد ما قلبك يحن عليا.. ومشي وانا رجعت بابويا..
اماني
يا ماما هو عمي محسن جه عندنا النهارده..
كوثر بهدوء
ايوه جه من شويه كان عايز يقعد مع ابوكي ولما عرف انكم بره مشي علي طول من علي الباب..

كمال
جدع الراجل ده يا اماني انا بعتبره اخ ليا مش حماكي..
اماني
وهو كمان يا بابا بيحبك اووي والله وبيقول انه بيعتبرك انت وماما زي اخواته بالظبط..
كوثر
هنقضيها رغي ولا ايه انا جعانه ومش قادره اقوم اجهز اكل قومي اعمليلنا حاجه ناكلها.
كمال
انتي هتتعبي البت مش كفايه تعبها معايا ما تقومي تجهزي ولا انتي مش فالحه غير في التليفون والمكالمات اللي عليه..
كوثر
اهو علي الاقل حاجه فالحه فيها بدل ما انا قاعده زي قلتي لا مني ولا كفاية شړي..
اماني
خلاص والنبي عشان خاطري وبعدين انا خلاص هعملكم اللي انتو عايزينه… وفعلا جهزت اللكل واكلت معاهم وانا ماشيه كانت ماما جايه توصلني للباب وقالتلي..
كوثر
ما تزعليش مني بس انتي شايفه ابوكي بيعاملني ازاي..
اماني.
مش زعلانه منك يا ماما بقولك ايه ينفع اروح معاكي الكوافير اللي انتي بتروحيه اصله مخلي شكلك زي القمر وعلي خلاص فاضله كام شهر ويرجع وعايزه ابقي حلوه زي امي..
كوثر ضحكت وقالت
ههههههه بس كده من عينيا… وتاني يوم روحنا فعلا الكوافير وحمايا كان قاعد مع ابويا..

كمال
تعبتي يا محسن مش عارف اعمل ايه بس خلاص اخويا شاف دكتور كويس وممكن اخف بس هطول شويه بس اقوم وهعرف اربيها من اول وجديد..
محسن
لا لا بلاش تقول الكلام ده طيب دي مراتك بتحبك اووي هي بس زعلانه منك وعشان كده بتعمل الشويتين دول لو ما كانتش بتحبك كان زمانها اطلقت انت بس خليك حنين معاها قولها انك هتتعالج وتعوضها عن اللي حصل..
كمال
معاك حق يا محسن يا اخويا معلش ممكن بس تجيبلي العلاج من اوضتها هي..
محسن
هي كوثر اختي بتبات بعيد عنك ولا

ايه..
كمال
يعني هو فارق في حاجه وايوه بتبات في اوضة اماني القديمه.. ودخل محسن هناك وطلع قميص نوم وحطه علي السرير واخد العلاج وطلع..
محسن
اتفضل يا كمال العلاج اهو يا اخويا بالشفا ان شاء الله… وبعد شويه جات امي ولما شافها محسن قال..
محسن
انتي جيتي يا ست موثر طيب همشي انا بقي..
كمال
لا ازاي الكلام ده استني بس اتغدي معانا…
محسن
لا لا انا لازم اتغدي مع اماني مرات ابني وما تاكلش لوحدها..
كوثر
طيب تعالي اتفضل.. وراحو عند الباب وقال..
محسن
ايه رئيك بقي في المشاهد اللي بعتهالك من الفيلم..
كوثر بخبث
حلوه اووي يا محسن بس انا بتكسف من الحاجات دي..
محسن
انا هخليكي ما تتكسفيش خالص وهبعتلك واحد غيره النهارده بس بشرط انا عايز صوره بالقميص اللي مطلعهولك علي السرير جوه..
ضحكت كوثر وقالت
هههههه مش ساهل انت يا محسن علي العموم امشي دلوقتي ونتكلم بعدين عشان الزفت اللي جوه ده… ومشي محسن وهي دخلت..
كمال
ما تزعليش مني يا كوثر في اي مره زعلتك فيها انا اسف..
كوثر
انت بس سيبني في حالي وانا هبقي كويسه..
كمال

انت في الصفحة 4 من 5 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
26

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل