
نهى
بقولك ايه اعمل اللي انت عايزة انا خلاص زهقت من تصرفاتك مع بنتك ودلعك ليها حتى وهي م,يتة مش عايز تصدق عليها حاجة ياخويا بلا هم
قالت كلامها وسابته ودخلت جوه
وبعدها فعلا أسامة ودي بنته الطب الشرعي وقالو انها لسه بنت ورجع بيها البيت وقال لنهي وهو بيعيط
أسامة
شوفتي يا نهى مش قولت لك ان بنتي لسه بنت انا عارف اخلاقها كويس جدا ودلوقتي هبعت اجيب واحده تغسلها
نهى بارتباك
يعني ايه اللي كان في بطنها ده مكنش حمل ازاى وبعدين واحده مين دي اللي تغسلها انا هجيب لك واحده معرفتي انا تغسلها وخلاص خلصنا رد اخوه مدحت وقاله
مدحت
والله انا مش عارف كان لزومو ايه انك تعمل كده في البت يا اسامة اييه انت كنت بتقول للي مايعرفش يعرف ولا ايه ولا انت شكلك دماغك اتلحست من بعد مو,ت بنتك اللي حملت في الحرام وجابت لك العـ,ـار
أسامة
لا يا مدحت انا دماغي لسه زي ما هي انا بس كنت عايز أأكد لكم ان البنت زي الفل وانا مربيها كويس جدا وعمرها ماتعمل حاجة حرام غلط ولا حرام
نهى
هو انت اصلا ربيتها ولا شوفتها يا أسامة ده البت دي كانت دايرة على حل شعرها اصلا
أسامة
حرام عليكي انتي ازاى تتكلمي عليها كده اسمعي انا مش عايز اسمع صوتك خالص انتي سامعه ولا لا وفي الوقت رجع حسام اخو البنت من بره وشاف العيلة كلها متجمعة وقال
حسام
ايه ده في ايه ايه الحكاية يا ماما هي العيلة كلها هنا ليه
نهى
تعالي يا حسام تعالي ياحبيبي شوف ابوك وعمايله قال ايه راح خرج اختك من قب,رها عشان خاطر يكشف عليها ولما كشف عليها قالو له انها مفيهاش حاجة
حسام
ده ايه الكلام الفارغ ده يابابا ازاى تعمل كده في أميرة وهي فين ج,ثتها بقا ان شاء الله
نهى
جوه في الاوضة مستنين المغسلة تيجي عشان تغسلها والله هو شكلة كده ارتاح لما عمل اللي عمله ده
أسامة
انا مش عايز حد فيكم يتكلم نص كلمة واحدة انتو سامعين ولا لا
وبعدها انا وصلت ودخلت عند البنت بس قبل ما ادخل مرات ابوها قالت لي
نهي
ياريت تخلصي بسرعه الغسل خلينا نخـ,ـلص بقا من الهم ده ونروق لروحنا
ام احمد
إن شاء الله يامدام هو حضرتك تبقى ام البنت المتوفيه ولا ايه
نهى
اه ياختي زي ما تقولي كده انا امها اللي ربتها بس مخالفتهاش يعني انا مرات ابوها بس ابني يبقا اخوها
ام احمد
ااه طيب ممكن ادخل عشان اغسل البنت بقا عن اذنك
ودخلت على البنت اللي كانت زي اللي نايمة وبعدين اصلا مرات ابوها متعرفش اني بكلم الأموات وبعرف اسرارهم ايه وقولت للبنت
ام احمد
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته لاحول ولا قوة الا بالله انتي تعرفي اني انا هنا عشان اساعدك يابنتي ياريت تعرفيني انتي اللي حصل معاكي بالظبط قومي واحكي متخافيش
في الوقت ده قعدت البنت وفضلت تعيط وقالت
أميرة
كويس انك جيتي عشان تعرفي اللي حصل معايا منهم وتعرفي بابا اني معملتش حاجة واللي حصل معايا كان غـ,ـصب عني والله
ام احمد
طيب وهو ايه اللي حصل معاكي بالظبط
أميرة
انا كنت في محافظة تانية بدرس في الجامعة وطبعا روحتها بس مكنش بالساهل على امي اقصد مرات ابويا لأنها كانت رافضة اني اكمل في الجامعة وفي يوم قالت لبابا
#فلاش باك
نهى
انت عايز بنتك تروح تعيش في محافظة تانية لوحدها يا اسامة انت شكلك عقلك جرا فيه حاجة
أسامة
انت عايزة ايه يا نهى وبعدين دي بنتي وانا حر فيها واصلا هي اللي نصيبها جالها في محافظة تانية هنقول لا بقا ونقعدها
نهى
لا ابعتها محافظه تانية عشان تدور فيها على حل شعرها ااه ماهو على راي المثل البلد اللي ملكش حد فيها اعمل اللي يحلالك فيها
أسامة
ده ايه الكلام الفاضي اللي انتي بتقوليه ده الأمثال دي ما تنسي اصلك بقا يا نهى وبطلي الكلام ده قدام الولاد
حسام
يابابا ماما عندها حق ويعدين حضرتك مش موجود معاها علطول وبتسافر شهرين بره واسبوع معانا هتعرف منين انها هتفضل محافظة على تربيتك فيها
أميرة
على فكرة بقا يا حسام انا بعرف احافظ على نفسي كويسه واقدر اعيش لوحدي في اي مكان من غير ماحد يقول عليا كلمة وحشة
حسام
طيب ماهو اللي انتي هتعمليه ده هيبقا فيها سمعة زفت من امتى اصلا في بنت في العيلة راحت عاشت لوحدها ده ايه الكلام الفارغ ده
أسامة
اسكت يا حسام وزي ما قولت لك ملكش دعوة بحاجة خالص
نهى
بص يا اسامة انا اصلا عارفاك وعارفه انك عمرك ماهتمشي غير اللي في دماغك وبس واعمل بقا اللي تعمله بس انا وأبنى مالناش دعوة بحاجة
قالت له كده وسابتة ودخلت جوه واسامة قال
أسامة
اسمعي يا أميرة انا عايزك تخلي بالك من نفسك يا حبيبتي وتحافظي علي نفسك كويس وانا هفضل معاكي علطول واكلمك باستمرار ومش هسيبك
أميرة
انا عارفه يا بابا ان حضرتك واثق فيا جدا وان شاء الله هكون قد الثقه دي وعمري ماهيخب ظنك ابدا
أسامة
انا عارف والله ياحبيبتي
حسام
ياسلام على اللحظات الحنينة دي ده انت عمرك ما عملت معايا كده يا بابا اشمعنا بنتك يعني اللي مدلعها دعوة
أميرة
عشان انا احلى منك وبسمع الكلام عنك طبعا مش كده يا بابا ههههه على فكرة انا بهزر ده حتى بابا بيحبك اوي يا حسام وعمره مافرق بينا خالص
حسام
ايوه ما هو واضح يا ست أميرة ما انتي واكلة الجو كله اهو وعمال يدلع فيكي مش كده برضو
أسامة
بطل عبط انتو الاتنين ولادي اي نعم كل واحد فيكم من ام بس ربنا يعلم غلاوتكم في قلبي عامله ازاي
وفي الوقت ده نهى ندهت على حسام اللي دخل لها وقالت له
نهى بصوت واطي